5 עקרונות להקמת עסק שליחויות

בעולם של היום, הקמת עסק שליחויות הוא דבר מורכב יותר ממה שחושבים. הצרכים, הדרישות, הדחיפות, המוצרים המגוונים יותר והטכנולוגיה מדגישים את המענה הממוקד והמהיר הרבה יותר שחייבים להציע ללקוחות השונים. לפניכם 5 עקרונות שכדאי להכיר בדרך להקמת עסק שליחויות שיצליח להתמודד עם התחרות העזה שבתחום.

  1. בחינה רצינית של הצרכים ובניית מענה מסודר

בדיקת צרכי השוק בכל תחום וענף, היא דבר שרבים מאלו שמעוניינים לפתוח עסק מסוים לעתים לא ממש מקדישים לו את הרצינות והזמן הנדרשים. בתחום המשלוחים למשל, סקירת פעולות המתחרים תראה כיצד לקוחות רבים מזמינים שירותי משלוח של מסמכים משפטיים. כך, להבדיל מצורך במשלוח של פריטים אישיים מאדם לחברו או באספקת מוצר במהירות מחנות ללקוח, העברת מסמכים משפטיים כרוכה בדברים מורכבים יותר.

הקמת עסק שליחויות כשהבעלים יודעים שמשלוח של מסמך משפטי כרוך בנהלים מסודרים ומצריך גם אישור מסירה משפטי, תאפשר הצעת השירות לכל לקוח רלוונטי ללא כל עיכוב, תקלה או מעבר על החוק. כך, איסוף נתונים לגבי צורכי השוק והלקוחות מביא ליצירת תהליכי עבודה שמבטיחים שניתן יהיה ליצור מענה מלא לכל צורך של משלוח עבור כל סוג של לקוח, ובמיוחד אם מדובר על משלוח בעל אופי מיוחד יותר.

  1. בנייה קפדנית של מערך משלוחים

בתחום השליחויות אנו יכולים למצוא סדרי גודל שונים של חברות. כל חברה מציעה שירותים בהיקפים שונים במסגרת אזור גיאוגרפי מסוים או כלל ארצי, ולכן יש להחליט מראש באיזה היקף יבוצעו המשלוחים. אם מדובר על שטח גיאוגרפי לא גדול, הרי שניתן יהיה להסתפק בשליחים שנעים על אופנועים או אופניים חשמליים למשל. אך אם מדובר על שירות כלל ארצי או רחב היקף, יש צורך לחשוב על רכישת רכבים מתאימים שעליהם יועמסו המשלוחים בהתאם לגודלם וליעדם.

  1. קבלת ייעוץ עסקי מקיף

גם ייעוץ עסקי מקצועי ויסודי הוא מהלך חכם שחשוב לבצע לפני שפותחים עסק לשליחויות. קבלת מידע פיננסי לגבי היכולות הכספיות שנדרשות מבעלי העסק, יצירת תכנית עסקית מסודרת, קביעת אסטרטגיה מדויקת, התמקדות ביעדים קצרי וארוכי טווח, וכמובן גם קביעת מחירון תוך שימת דגש על הכרת המתחרים, הם דברים שיכולים לעשות את ההבדל בין עסק כושל למצליח. נכון שמדובר בשירות שיעלה כסף לעסק, אך הערך הכלכלי שלו רב.

  1. גיוס נכון של עובדים לכל תפקיד

בעסק שליחויות צריכים להיות עובדים שמוצבים בתפקידים שונים כדי ליצור שרשרת שירות המסתיימת באספקת כל משלוח במהרה ועל הצד הטוב ביותר. לכן יש לגייס עובדים הן לתפקידי המשלוח, הן לשירותי בק-אופיס והן לשירות לקוחות (כולל מחלקת שימור לקוחות). גיוס עובדים שהם גם בעלי אוריינטציה שירותית וגם מנוסים בתחום, יגדיל את סיכויי העסק להצליח.

  1. בנייה וניהול אתר אינטרנט מקצועי

נראה כי בעולם של היום עסק שאין לו אתר אינטרנט יכול להישאר מאחור בקלות רבה. אתר אינטרנט רספונסיבי (שמותאם אוטומטית לסוגי המסכים השונים בהם כולנו משתמשים היום, כגון מחשבים, טלפונים חכמים וטאבלטים), יאפשר לא רק את מציאת העסק ע”י מי שזקוק למשלוח, אלא גם ייצור אפשרות למעקב של הלקוח אחר המשלוח שלו, יציג מקום להשארת פרטים, יפרט על יתרונות העסק, יגדיר את סוגי המשלוחים ועוד. לכן מדובר בחלק בלתי נפרד מהקמת עסק שליחויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.