מדריך איך לבחור אופניים חשמליים לשליחויות

העלייה בפופולריות של אפליקציות משלוחי אוכל כגון וולט, תן ביס, משלוחה וגט דליברי הביאו לעלייה ברכישת אופניים חשמליים לשליחויות. מדובר בכלי עבודה לכל דבר ויש לעשות בחירה נכונה – הרי מדובר בכלי שמשרת את השליח לאורך שעות לא מעטות במהלך היום. לא נרצה לרכוש אופניים חשמליים עם בלאי גבוה, כזה שנצטרך להוציא הרבה כסף על תיקונים והחלפת רפידות כל שני וחמישי. במדריך נסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה של אופניים חשמליים לשליחויות.

  • סוללה – ראשית, חשוב לבחור אופניים חשמליים עם סוללה של 48 וולט. הסוללה תאפשר נסיעה חלקה גם בעליות, ללא מאמץ מיוחד. הפרמטר החשוב ביותר עבור שליחים הינו האמפר של הסוללה. ככל שהאמפר (נמדד באות A) גבוה יותר, כך טווח הנסיעה יהיה גדול יותר. מומלץ לרכוש סוללה עם 15.6 אמפר לכל הפחות. אם אתם מתכוונים לעבוד שעות רבות במהלך היום – אפשר לרכוש אופניים חשמליים עם שדרוג סוללה ל-20 אמפר לכל הפחות. בשוק ניתן למצוא סוללות איכותיות עם 29 אמפר, אך יש לקחת בחשבון דבר חשוב: ככל שהאמפר גבוה יותר, הסוללה גבוהה יותר. הדבר גורם לכך שהכיסא יהיה גבוה יותר – לא מתאים לאנשים מתחת לגובה 1.75 בדרך כלל. פתרון נוסף, לרכוש סוללה זהה נוספת (לדוגמא של 16 אמפר) ולקחת אותה איתכם בתיק. בעת הצורך מחליפים בין הסוללות.
  • בלמים – חשוב לבחור במותג אופניים איכותי שמגיע עם בלמים איכותיים (כגון בלמים של חברת Tektro). לבלמים הידראוליים (על שמן) יש יתרון גדול מכיוון שיש להם אורח חיים גדול יותר, הבלימה חלקה יותר ואין כמעט תחזוקה, מעבר להחלפת רפידות במידת הצורך. לדעתנו, אופניים חשמליים עם בלמים הידראוליים יכולים להתאים יותר לעבודת השליחויות.
  • בולמי זעזועים – בכל דגמי האופניים יש מזלג קדמי שכולל בולם זעזועים, אך לא תמיד יש בולם אחורי. מומלץ לבחור כיסא עם בוט אשר כולל בולם זעזועים (כגון מוט עם בולם של חברת Promax). מדובר בבולם זעזועים ברמה גבוהה ולא חייבים שיכוך מלא (בולם אחורי בצורת בוכנה/קפיץ מתחת לכיסא). אך אם הולכים על אופניים חשמליים גדולים עם גלגלי בלון (צמיגים ברוחב 4 אינץ') מומלץ לבחור דגם עם שיכוך מלא.
  • צמיגי האופניים – בשוק יש צמיגים סטנדרטיים ברוחב 2.25 אינץ', צמיגים טיפה גדולים יותר ברוחב 3 אינץ' או צמיגים רחבים של 4 אינץ'. אופניים חשמליים עם צמיגים רחבים מגיעים עם שלדה גדולה יותר וכבדה יותר. לטובת עבודת השליחויות לא תמיד מומלץ לבחור דווקא את הדגם הגדול והכבד עם הצמיגים של 4 אינץ' – אופניים עם צמיגים סטנדרטיים של חברת Kenda או innova עושים את העבודה. בניגוד לדעה הרווחת, אופניים בגודל רגיל יכולים להיות עוצמתיים ומהירים באותה מידה כמו אופניים גדולים עם גלגלי בלון.
  • אבזור – בשוק יש לא מעט דגמים עם אבזור שונה. אופניים חשמליים עם צג דיגיטלי גדול, חיבור USB לטעינה של הסמארטפון, אורות ברקס וציפוי איכותי לכבלים הקדמיים בכידון. כדאי ללכת על דגם מאובזר לטובת נוחות גבוהה יותר – בכל זאת מדובר בכלי עבודה ולא תחביב.
  • אמצעי אבטחה – מכת הגניבות של אופניים חשמליים דורשת אמצעי אבטחה מספקים. חשוב לרכוש מנעול איכותי (לדוגמא, מנעול קריפטונייט כתום מדרגה 8) שיהיה קשה מאוד לפרוץ או לחתוך. ניתן לרכוש גם מנעול לוקרי להגנה על הסוללה והכיסא של האופניים. מעבר לכך, ניתן למצוא פתרונות אבטחה נוספים כגון אזעקה או מכשיר איתור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *