כמה מרוויח שליח יאנגו? סקירה מלאה של Yango Pro

יאנגו היא אפליקציית שליחויות מיידיות (מהיום להיום) והיא המתחרה הגדולה ביותר של גט דליברי. מדובר בחברת בת של יאנדקס הרוסית, תאגיד ענק עם גב כלכלי איתן. האפליקציה מאפשרת לשליחים בישראל לעבוד בשעות נוחות להם (בוקר, צהריים, ערב או כל זמן נוח אחר). בכל עת ניתן לעבור למצב פנוי או תפוס. העבודה מתאימה בתור הכנסה עיקרית או צדדית. עיקר פעילות המשלוחים נעשית באזור תל אביב והסביבה. באזורים אחרים בארץ, יהיו לכם מעט מאוד קריאות, אם בכלל.

איך מצטרפים ליאנגו משלוחים?

כדי להתחיל לעשות משלוחים דרך Yango יש לעבור את השלבים הבאים:

  1. לפתוח עסק או להשתמש בשירות חיצוני של ‘חשבונית לשכיר’ כדי שתוכלו להוציא ליאנגו חשבוניות כחוק. אם יש לכם עוסק פטור, מורשה או חברה בע”מ, תוכלו בקלות להצטרף למערך השליחים של יאנגו. אם אין לכם עסק פעיל, לא נורא. תמיד תוכלו לפנות לחברה צד שלישי אשר תדאג להוציא לכם תלוש משכורת ולהפיק עבורכם חשבונית בגין הרווחים שלכם ביאנגו. הכול תמורת עמלה מסוימת של מספר אחוזים מההכנסות.
  2. לעבור הדרכה מקוונת באפליקציית Yango Pro. מדובר בהדרכה קלה עם אנימציה שמסבירה איך לתפעל נכון את האפליקציה, מה עושים במצבים מסוימים וכיצד מתנהלים מבחינה חשבונאית מול יאנגו. בכל שלב, תצטרכו לענות על שאלון אמריקאי קצר ולעבור לשלב הבא. בסיום ההדרכה, תוכלו להגיש בקשה להצטרך למערך השליחים של יאנגו.
  3. בעזרת טופס הרשמה של יאנגו, תצטרכו למלא את פרטי העסק שלכם, מספר רכב, רישיון נהיגה וכדומה. אתם יכולים לעבוד על רכב פרטי, קטנוע או אופניים חשמליים.
  4. לאחר מספר ימים פחות או יותר, תקבלו הודעה אשר מאשרת את הצטרפותכם למערך השליחים של יאנגו. מאותו רגע אתם יכולים לעבור למצב פנוי באפליקציה ולצאת לדרך עם המשלוח הראשון שלכם.

איך עובדת אפליקציית יאנגו פרו?

ממשק האפליקציה ידידותי יחסית והוא כולל מפה עם המיקום הנוכחי שלכם. כאשר נכנס משלוח חדש, קופצת על המסך שלכם התראה עם כתובת איסוף, מסירה ומחיר המשלוח. יש לכם כ-10 שניות להחליט אם לקחת את המשלוח או לוותר עליו. קחו בחשבון שאם אתם דוחים את המשלוח, עלולים לרדת לכם נקודות. כברירת מחדל יש לכם 100 נקודות באפליקציה, אבל כאשר תגיעו ל-85 נקודות, לא תוכלו להנות מהבונוסים שיש לאפליקציה להציע לכם וגם אתם עלולים לקבל פחות קריאות למשלוחים. לכן, מומלץ תמיד לשמור על 85 נקודות לכל הפחות.

אם מדובר במשלוח עם נקודת איסוף מרוחקת מאוד, לפעמים תגלו כי האפליקציה לא תיקח לכם נקודות על דחיית הקריאה למשלוח. בעיני יאנגו, לגיטימי לדחות משלוח אם אתם צריכים לנסוע רחוק כדי לאסוף אותו, אך לא לגיטימי לדחות אותו אם הוא נמצא יחסית קרוב אליכם. אם ירדו לכם נקודות, בעזרת משלוחים הבאים שלכם תוכלו להעלות אותם בחזרה. כל משלוח שתבצעו יוסיף לכם נקודה אחת בחזרה.

באפליקציית יאנגו לשליחים יש שני סוגי משלוחים:

Courier – לרוב איסוף מנקודה אחת ומסירה בנקודה אחרת. יחד עם זאת, עלולים להיות משלוחים עם מספר נקודות נוספות בקרבת מקום. כלומר, אתם אוספים מספר חבילות מאותו מקום ונוסעים לפזר אותם באזור מסוים.

Delivery – קו חלוקה. אתם אוספים כמות של משלוחים ומפזרים אותם לאורך אזור חלוקה רחב. מדובר לדוגמא בחלוקה של הזמנות מ-KSP.

אתם רשאים לבחור להפעיל או לכבות כל אחד מסוגי המשלוחים הללו.

באזור “שירותים נוספים” תוכלו לסמן אם אתם מוכנים לקחת הזמנות של פריטים כבדים, האם יש לכם צידנית כדי לקחת מצרכים (בעיקר של Yango Deli) והאם אתם עושים משלוחים על אופניים או קורקינט. בהתאם לאפשרויות הללו, תוכלו לקבל קריאות למשלוחים בהתאמה אישית.

בכל עת ניתן לראות את היסטוריית המשלוחים והרווחיים שלכם. הרווח וכמות המשלוחים שעשיתם באותו יום, תמיד יוצג לכם בחלק העליון של המסך.

כאשר אתם לוקחים משלוח, אתם חייבים לנסוע ישירות לנקודת היעד כדי למסור אותו, ללא עצירות פרטיות בדרך. על גבי המסך יופיעו לכם כתובות מלאות עם פרטי יצירת קשר הן בנקודת האיסוף והן בנקודת המסירה. בכל שלב תצטרכו לעדכן סטטוס כגון “אספתי את החבילה”, “הגעתי” ו-“ההזמנה בוצעה”, זאת בלחיצת כפתור אחת.

בכל בעיה, תוכלו תמיד ללחוץ על כפתור תמיכה טכנית כדי לשוחח עם נציג יאנגו דרך צאט תמיכה. זמן המענה לוקח בדרך כלל מספר דקות. האפליקציה מאפשרת לכם לעבור לניווט אל היעד בעזרת הפעלת תוכנת ניווט ברקע. בהגדרות האפליקציה תוכלו לבחור את תוכנת הניווט המועדפת עליכם: Waze, Google Maps או Yandex Map.

כמה מרוויח שליח יאנגו?

הרווח של שליחי יאנגו תלוי בהרבה גורמים, כגון כמות העבודה, שעות העבודה והבונוסים שאתם צוברים. בניגוד לאפליקציית גט, ביאנגו יש לכם תגמול זהה על משלוחים של לקוחות פרטיים ועסקיים.

המחיר שמופיע לכם בכל משלוח שקופץ, לא בהכרח משקף את הרווח שלכם מהמשלוח, מכיוון שיאנגו מוסיפה תשלום נוסף במסגרת בונוסים. הבונוסים משתנים מעת לעת.

נכון לעכשיו, אלו התעריפים של שליחי יאנגו:

  • שליח שעובד עם רכב מרוויח סכום מינימלי שנע בין 25 ₪ – 35 ₪ על כל משלוח.
  • שליח שעובד עם קטנוע מרוויח סכום מינימלי שנע בין 25 ₪ – 30 ₪ על כל משלוח.
  • שליח שעובד עם אופניים חשמליים מרוויח סכום מינימלי שנע בין 20 ₪ – 25 ₪ על כל משלוח. מטבע הדברים האפליקציה תציע לשליח על כלי חשמלי משלוחים עם מרחק נסיעה קצר יותר, כך שהתגמול על כל משלוח כזה הוא נמוך יותר.

יחד עם זאת, בשעות הפיק (בין השעות 9:00 – 19:00), כל שליח ירוויח 5 ₪ נוספים.

איך להרוויח יותר בעזרת בונוסים?

יאנגו מעודדת לעשות יותר משלוחים ולהיות באזורים חמים בעזרת תגמול של בונוסים.

  • אזורים כחולים במפה – יש מספר אזורים שמסומנים בצבע כחול על גבי המפה. אזורים כחולים אלו מקומות בהן עלות ההזמנה המינימלית גבוהה יותר. העלות המינימלית באזורים הכחולים בשעות הפיק עומדת על מינימום 45 ₪ למשלוח ובשעות אחרות על 35 ₪ למשלוח לכל השליחים.
  • בונוס על כמות הזמנות – שליח על רכב מרוויח בונוס נוסף על כל 5 משלוחים, שליח על קטנוע מרוויח בונוס נוסף על כל 3 משלוחים ושליח שעובד על אופניים חשמליים מרוויח בונוס נוסף על כל 2 משלוחים שביצע במהלך אותה יממה. כך לדוגמא, שליח שעובד על רכב וביצע 5 הזמנות משלוחים באותו יום, יקבל תגמול נוסף בסך 75 ₪. עבור כל 5 משלוחים נוספים, ממשיך השליח לקבל בונוס בסך 75 ₪. מבחינת יאנגו, במשלוחים עם מספר נקודות משלוחים, הבונוס תקף גם עבור נקודות הפיזור.

כדי למקסם את הרווחים שלכם בעבודה עם אפליקציית יאנגו פרו, כדאי לעשות כמות משלוחים בקפיצות של 5 (הדבר מבטיח לכם תוספת של 15 ₪ על כל משלוח) ואם אין משלוחים קופצים, כדאי לחכות למשלוחים חדשים באזורים הכחולים על המפה.

שליח יאנגו שעובד לפחות 8 שעות ביום, יכול בהחלט להגיע להכנסה של כ-10,000 ₪ בחודש, כולל מע”מ. אך חשוב לזכור שיש גם ימים חלשים בהן אתם עלולים לקבל מעט קריאות. מכאן, נוכל להמליץ לכם לעבוד במקביל עם יאנגו ועם גט דליברי. כך שאם אתם לא מקבלים קריאות בזמן נתון באפליקציה אחת, אתם מעלים את הסיכוי לקבל קריאות באפליקציה המתחרה. מטבע הדברים, אתם חייבים לקחת בחשבון הוצאות רכב, דלק, מיסים ועוד.

מניסיון, הלקוחות ביאנגו בדרך כלל לא נותנים טיפים, בעיקר כי חלק גדול מהמשלוחים לא בהכרח קשורים לאוכל. לכן, ההכנסה שלכם נגזרת ממחיר הבסיס והבונוסים של המשלוחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *