כמה מרוויח שליח וולט

השכר של שליח וולט מעניין היום לא מעט אנשים בישראל. בין אם מדובר על גברים ובין אם על נשים, בין אם על משוחררי צבא או אנשים בוגרים יותר, מדובר על שכר שיכול להיות מכובד מאוד בהתאם להיקף העבודה ולנתונים נוספים שכדאי להכיר.

שליח וולט הוא עובד עצמאי

אם רוצים לדעת כמה מרוויח שליח של וולט, חשוב קודם כל לדעת שלא מדובר במשכורת של עובד שכיר, מאחר והשליח הוא בעצם עצמאי לכל דבר. לשליחים אלו יש תיק במס הכנסה וביטוח לאומי, ובנוסף, הם בעצמם צריכים לדאוג לביטוח על כלי הרכב שעליו הם נוסעים ועוד. כך הם גם לא זכאים מבחינת המעביד לתנאים סוציאליים כגון פנסיה, הבראה, מחלה, תאונת עבודה, שעות נוספות, פיצויי פיטורין וכד'.

השכר הממוצע בישראל – ברוטו

נתחיל מהשכר הממוצע ברוטו לפני שנעסוק בהורדות השונות שמביאות בסופו של דבר לסכום הכסף שנשאר לשליח ביד, כמו שאומרים.

המחזור הממוצע של שליח וולט בישראל מגיע לכ-11,300 ש"ח. מאחר ואנו מציינים את הממוצע כאן, הרי שבאופן טבעי יש שליחים שמרוויחים פחות ויש שיותר. הדבר תלוי גם בכלי הרכב שאיתו הם בוחרים להתנייד (אופנוע, קטנוע, אופניים חשמליים או אופניים רגילים), שעות העבודה שכל שליח נותן בחודש, וכמובן אזורי העבודה. מחזור זה אינו כולל טיפים, ולרוב מדובר על תוספת של 10% במחזור. אך גם כאן, יש שליחים שיקבלו יותר ויש שיקבלו פחות.

מה צריך לדעת על הוצאות ומיסים

כעת אנו מגיעים לנקודה שהיא מעט כואבת עבור רובנו הישראלים, כשמגיע הרגע לתת את החלק שמגיע למדינה בצורה של מיסים שונים. אם אנו מדברים על המחזור הממוצע שציינו, אזי מדובר בתשלומי מס הכנסה של כ-250 ש"ח וביטוח לאומי של כ-500 ש"ח. מכאן מגיעים לתשלומים חודשיים נוספים שנגרעים מהברוטו כגון: ביטוח וטסט (כ-300 ש"ח), דלק (כ-800 ש"ח), אחזקה (כ-250 ש"ח), תשלום על הנה"ח (כ-150 ש"ח), ופחת על כלי רכב כמו קטנוע (כ-350 ש"ח).

היתרון של שליחים על אופניים חשמליים בתל אביב

ציינו קודם לכן שיכול להיות הבדל בשכר של שליחי וולט השונים לא רק בגלל שעות ואזורי העבודה, אלא גם בגלל סוג כלי הרכב שאיתו הם עובדים. לרוב, אם אנו מדברים בעיקר על שליחי וולט שעובדים בתל אביב על אופניים חשמליים ולא עם רכב ממונע כמו קטנוע או אופנוע, הרי שניתן לראות כיצד מחזור המכירות שלהם גבוה יותר, ובנוסף הם גם מרוויחים מכך שתחזוקת הכלי נוחה הרבה יותר מבחינה כלכלית (ונפרט על כך מיד).

להבדיל מלא מעט ערים אחרות ברחבי ישראל, תל אביב נהנית מרישות מרשים ביותר של שבילי אופניים, וחבל שהדבר לא כך גם בעוד מקומות. לכן שליח של וולט יכול להיות מהיר הרבה יותר בהגעה ליעדים רבים, ועבור לא מעט אנשים שמזמינים כל מה שבא להם לאכול, יוצא שהוא הרבה יותר נגיש ונוח להם כי לא צריך לחכות לו הרבה זמן.

לגבי ההוצאות של שליח על אופניים חשמליים, הרי שהוא לא צריך להתייחס לנושא הפחת, אין לו אחזקה שוטפת רצינית ביחד לקטנוע או אופנוע, וכמובן שהוא לא מוציא כסף על דלק ועל ביטוח. התחזוקה עיקרית באופניים היא החלפה של רפידות ולעיתים רחוקות יותר צמיגים וסוללה. מיד ניתן לראות כיצד מדובר פה על חיסכון של מאות שקלים בכל חודש. לכן כששואלים כמה מרוויח שליח וולט, צריך גם לשאול על איזה כלי הוא עובד. זאת מאחר ומעבר להכנסות מרשימות שאליהן יכולים להגיע שליחים מסוימים, השכר הסופי נטו הוא תוצאה של ניכוי כל התשלומים הרלוונטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *