דומינוס פיצה החלה לגבות תשלום על משלוחים

רשת דומינוס פיצה החלה לגבות דמי משלוח בסך 10 שקלים לראשונה מזה 30 שנה. בהודעת החברה נמסר כי בשנה וחצי האחרונות, עקב הקורונה, חל שינוי בהרגלי הצריכה ויותר לקוחות מעדיפים להזמין אוכל הביתה מאשר ישיבה במסעדה. מדובר בשינוי של ממש באורח החיים ולא במשהו זמני.

לאורך השנים נמנעה דומינוס פיצה לחייב לקוחות על משלוחים, אך הגידול בתחום משלוחי אוכל משפיע באופן דרמטי על מבנה העלויות. מעבר לכך, הודיעה החברה כי הוחלט על מהלך עקב הקמת מוקד שירות לקוחות שפעיל לאורך כל היום, כולל שישי ושבת כדי לתת מענה מהיר לכל צורך.

רשת דומינוס פיצה מצטרפת לשחקנים אחרים בתחום כמו פיצה האט אשר החלה לגבות תשלום בסך 7 שקלים על כל משלוח לפני כעשרה חודשים. על פי גורמים בשוק, הסיבה לחיוב עבור המשלוחים נובעת מהדומיננטיות של אפליקציית המשלוחים וולט, שהרגילה את הצרכנים לשלם על משלוחים. וולט דואגים לשלם לשליחים שכר גבוה יחסית. כך נוצר מצב של עלייה בביקוש לשליחים והיצע שליחים נמוך.

בדומינוס פיצה מסבירים כי הגידול בכמות המשלוחים, לצד כניסת שחקנים נוספים לשוק, הובילה להתייקרות משמעותית בעלויות העובדים, בעיקר השליחים. מתוך רצון להמשיך להעניק משלוחים מהירים של פיצה חמה עד 30 דקות, החלה החברה בגביית דמי משלוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *