ניסוי משלוחי הרחפנים מגיע לתל אביב

מיזם הרחפנים הלאומי של ישראל, ממשיך בניסויי משלוחים על מנת ליצור נתיב אווירי ברחבי הארץ כדי לאפשר לחברות להפעיל משלוחים באמצעות רחפנים. לאחר כ-4,000 גיחות ניסוי בשמי חדרה ונתניה, באוקטובר הקרוב הניסויים צפויים להתמקד בשמי תל אביב.

הניסויים מעלים הילוך

מדובר במיזם נעמ"ה (ניידות עירונית במרחב אווירי), אשר שותפים לו חברת נתיבי איילון, רשות החדשנות, רשות התעופה ומנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה. מרכז השליטה של נתיבי איילון בחיפה הוא זה שמנהל את טיסות הרחפנים. היעד הוא שמפעיל אחד יוכל לשלוט על 10 רחפנים שמבצעים 100 גיחות ביום.

הניסוי שנערך בחדרה והולך להגיע עד תל אביב נועד כדי לבחון את היכולת של הטסה בו זמנית באותו מרחב אווירי של עשרות רחפנים. מדובר בין היתר ביכולת לפקח עליהם, למנוע התנגשות ותאונה, לגבש רגולציה בנושא ולאפשר לחברות משלוחים לבחון את הציוד ועלויות התפעול בפועל. חברות כגון נספרסו, פיצה האט וגט דליברי לוקחות חלק בניסויים הללו, כדי להפעיל שירות משלוחים עם רחפנים עוד השנה ולכל המאוחר בשנה הבאה.

משלוחי קניות בסופר בעזרת רחפנים

בשבועות האחרונים גם בוצעו ניסויים של משלוחי מזון, בשיתוף אושר עד ורמי לוי. אחת המטרות של מיזם המשלוחים הלאומי הוא להוריד כמה שיותר רכבי משלוחים מהכביש. על פי שגיא דגן, סמנכ"ל הצמיחה ברשות החדשנות, השימוש כעת הוא ברחפנים במשקל 25 ק"ג, שיכולים לשאת משלוחים של 3-4 ק"ג. בהחלט משקל שיכול להספיק לקניות קטנות בסופר, אך עדיין לא קנייה משפחתית גדולה.

בשוק מגוון גדלים של רחפנים, גם כאלו שיכולים לשאת משקל של עשרות ק"ג, אך אלו רחפנים גדולים שהפעלתם תחייב שינוי רגולציה. לפי דגן, הדבר שיצטרכו לבחון הוא האם הרחפנים יוכלו להגיע למרפסת של דירה או שינחתו במרכזי משלוחים שכונתיים כדי להוריד שם את הקניות של הסופר. בין הכלים שצפויים להשתתף בניסוי הרחפנים שיחל בתל אביב באוקטובר, הוא רחפן המצויד בכנף קבועה, כזה שממריא מצד אחד ונוחת אנכית. כלי כזה מסוגל גם לטוס עשרות קילומטרים ויכול להוביל תרופות ובדיקות שכיום נשלחות באמצעות מוניות מיוחדות בעלות של מאות שקלים למשלוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *