כמה מרוויח שליח גט דליברי? סקירה מלאה של Gett Delivery

גט דליברי היא אפליקציית שליחויות מהיום להיום (או שליחויות מיידיות) הגדולה ביותר בישראל והיא מאפשרת לשליחים להרוויח כסף בשעות עבודה נוחות – יש שיעדיפו לעבוד בבוקר, בערב ואפילו כל היום. השליח בוחר בעצמו מתי הוא 'פנוי' כדי לקבל הצעות משלוחים ומתי הוא 'עסוק'. כך, עבודה בגט דליברי יכולה להיות העבודה הראשית שלכם או עבודה משנית כדי לייצר הכנסה צדדית נוספת בזמן הפנוי. היתרון הגדול בהשוואה למתחרים הוא שבגט דליברי יש הצעות משלוחים רוב שעות היום (בדרך כלל בין 8:00 – 22:00, אך גם לפני ואחרי בכמות נמוכה) אם אתם עובדים באזור תל אביב והסביבה.

איך מצטרפים לגט דליברי?

כדי להתחיל לעשות משלוחים דרך Gett Delivery יש לעבור את השלבים הבאים:

  1. לפתוח עסק או להשתמש בשירות חיצוני של 'חשבונית לשכיר' כדי שתוכלו להוציא לגט חשבוניות. מי שיש לו עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ יכול בקלות ובמהירות להגיש בקשה להיות שליח בגט. אם אין לכם עסק, תוכלו לחפש בגוגל 'חשבונית לשכיר' כדי לסגור עם חברה שתוציא לכם תלוש משכורת וחשבוניות עבור גט, בתמורה לכ-5% מההכנסות שלכם.
  2. לעבור הדרכה בעזרת מדריך אשר מלווה בתמונות וסרטונים או לתאם שיחת הדרכה בזום. מכיוון שמדובר בהדרכה בסיסית שרובה מלמדת אתכם איך להבין ולהשתמש נכון באפליקציה, לדעתנו מספיק לעבור על ההדרכה אונליין. במהלך ההדרכה, אתם צריכים לענות על שאלות (סוג של שאלון אמריקאי). אם לפחות 80% מהתשובות שלכם נכונות, תוכלו לעבור לשלב הרישום כדי להפוך לשליחים של גט דליברי. מכיוון שהשאלון פשוט ומובן, אין סיבה שלא תענו נכון על כל השאלות.
  3. להגיש בקשה דרך טופס הרשמה ייעודי – אתם ממלאים את הפרטים שלכם, מספר רכב, שולחים תמונת פרופיל שתוצג באפליקציה, מצלמים רישיון נהיגה, ביטוח חובה, אישור ניהול חשבון ואישור ניכוי מס במקור. במהלך הרישום תצטרכו לבחור אם אתם עובדים על רכב, קטנוע או אופניים חשמליים. אם מדובר באופניים, כמובן לא תצטרכו לשלוח רישיון נהיגה ופוליסת ביטוח חובה.
  4. בתוך מספר ימים (בדרך כלל תוך יום אחד) החברה כבר תאשר אתכם, ואתם תקבלו עדכון ב-SMS שיכלול קישור להורדה של אפליקציה לשליחים (לבעלי אנדרואיד או iOS). בתוך דקות תוכלו להתחיל לקבל משלוחים דרך Gett Delivery.

איך עובדת אפליקציית Gett Delivery מהצד של השליחים?

האפליקציה ידידותית מאוד למשתמש וכוללת מפה ותפריט. ברגע שנכנס משלוח חדש, הוא קופץ לכם על המסך במשך 8 שניות. יש לכם 8 שניות להחליט אם אתם לוקחים את המשלוח או שהוא עובר לשליח הבא. באותם 8 שניות יש לכם אפשרות לצפות בכתובת האיסוף, כתובת המסירה והמחיר שתקבלו עבור המשלוח (כולל מע"מ).

ברגע שאתם לוחצים על הכפתור הירוק עם המחיר, אתם בעצם לוקחים על עצמכם את המחויבות לצאת באותו רגע לעבר היעד כדי לקחת את המשלוח ולאחר מכן למסור אותו, ללא עצירות פרטיות באמצע הדרך. בשלב הזה, אתם יכולים לבחור לנווט לכיוון היעד בעזרת אפליקציית המפות של גוגל או Waze – תוכלו לבחור את מה שהכי נוח לכם.

כאשר אתם מגיעים ליעד ומוסרים את המשלוח לפעמים תצטרכו לבקש מהלקוח לחתום על גבי הצג של האפליקציה או להכניס קוד אימות של 4 ספרות שהלקוח מקבל ב-SMS ומוסר לכם. יש לציין שהחתמה או אימות נדרשים במשלוחים השייכים לחברות ולא אנשים פרטיים שמזמינים משלוח מזדמן דרך האפליקציה. אם הלקוח אומר לכם להשאיר את המשלוח ליד הדלת או בארון חשמל – זה בסדר. אתם יכולים לצלם תמונה של החבילה 'במקום בטוח' ישירות לתוך האפליקציה. לאחר מכן, מאשרים שהנסיעה הסתיימה ומקבלים את התשלום עבורה.

סוגי משלוחים בגט דליברי

יש מבחר סוגים של משלוחים בגט דליברי

  • אנשים פרטיים – כל אדם יכול להוריד אפליקציה או להיכנס לאתר Gett כדי לבצע הזמנה של משלוח חד פעמי. אנשים פרטיים משלמים יותר על משלוחים של גט ואתם בתור שליחים מרוויחים יותר על משלוחים של אנשים פרטיים מאשר משלוחים של חברות ועסקים. אנשים שולחים מגוון רחב של דברים: מסמכים, אוכל, ביגוד, מפתחות, מטענים ועוד. לפעמים יש הזמנות ממסעדות, אך מהצד של הלקוח עצמו (אם המסעדה לא עושה משלוחים בשעה מסוימת).
  • חברות ועסקים – בעלי חשבון עסקי בגט אלו בדרך כלל מסעדות או משרדי רו"ח, עורכי דין ועוד. כפי שניתן להבין, לרוב מדובר יהיה במשלוחי אוכל ומסמכים.
  • חברות גדולות – לגט יש הסכמים עם חברות גדולות כגון AM:PM, בתי מרקחת מכבי ועוד. אלו לקוחות ששולחים הרבה משלוחים מדי יום ואתם בתור שליחים תיתקלו בהם לא מעט. אם אתם לוקחים משלוח של מצרכים, קחו בחשבון שלפעמים מדובר יהיה בכמות מסוימת של שקיות מצרכים שעליכם לספק ללקוח.
  • משלוחי קווים – אתם יכולים לקחת קו עם כמות של חבילות (יכול להגיע לעשרות נקודות) ממחסן לוגיסטי של חברה מסוימת. משלוחים כאלו מופיעים באזור "משלוחים עתידיים" ואתם יכולים לעבור בין המשלוחים, לצפות מה הכמות, האזורים והמחיר שתקבלו עבור הקו. אפשרות זו מתאימה בעיקר לבעלי רכב, כדי שתוכלו להכניס מספר גדול של חבילות. לרוב, המחיר עבור קו נע בין 200 ל-400 ₪. אתם תוכלו לקבל החלטה אם לקחת קו עם הרבה נקודות סמוכות אחד לשני, או קו עם פחות נקודות אבל מרחק נסיעה גדול יותר (אנחנו אוהבים יותר קווים עם מרחקי נסיעה גדולים יותר, כי המסירה בפועל בדרך כלל גם לוקחת לא מעט זמן).
  • משלוחי דואר – לקוחות שמזמינים איסוף חבילות מסניף דואר. למרות שיש לגט הסכם שאתם לא צריכים לחכות בתור, לפעמים עדיין לוקח זמן עד שמביאים לכם את החבילה והתגמול הכספי נמוך יחסית.

כפי שאתם רואים ותוכלו ללמוד תוך כדי העבודה, יש מגוון סוגים של משלוחים באפליקציית גט דליברי. אתם תוכלו ללמוד איזה משלוחים הכי כדאי לכם לקחת. יחד עם זאת, בגט יש מדד של אחוז היענות – אם תדחו יותר מדי משלוחים אתם גם יכולים להזיק לעצמכם, כי האלגוריתם יעדיף לפעמים להעביר משלוחים לשליחים עם אחוז היענות גבוה יותר.

כמה מילים לגבי הדירוג שלכם. אתם מתחילים את העבודה עם דירוג של 5 כוכבים. אם אתם עובדים כמו שצריך, אין סיבה שהדירוג יהיה נמוך יותר. מבחינת גט, דירוג ממוצע של 4.9 נחשב מעולה, אך החברה מפסיקה לעבוד עם שליחים שהדירוג שלהם יורד מתחת ל-4.7 כוכבים. לכן, לא כדאי להיכנס לעימות כלשהו עם לקוח או לבקש לרדת למטה כדי לקחת את המשלוח. התפקיד שלכם לאסוף את המשלוח מפתח הדלת/עסק ולמסור אותו עד פתח הדלת/עסק, אלה אם הלקוח בעצמו מציע אחרת.

מזה נסיעות עתידיות בגט דליברי?

ניתן לעבוד עם Gett Delivery בכמה צורות. לקחת משלוחים מיידיים שקופצים לכם על המסך או לקחת משלוחים שתוזמנו לשעה מסוימת במסך 'נסיעות עתידיות'. רוב המשלוחים במסך 'נסיעות עתידיות' יהיו מסוג קווים עם מספר גדול של נקודות, אך משלוחים מהסוג הזה מופיעים בדרך כלל עד השעה 17:00 לכל המאוחר. מומלץ להיכנס לעמוד בתדירות גבוהה כדי לתפוס "מציאות" לפני שליחים אחרים. בשעות הערב וימי שבת, רוב הזמן המסך של 'נסיעות עתידיות' יהיה ריק מכיוון שמדובר בכלי שנמצא לרוב בידי חברות ועסקים.

כמה מרוויח שליח גט דליברי?

שליח Gett Delivery מרוויח בדרך כלל בין 30 ל-60 ₪ לכל משלוח (כולל מע"מ). המחיר משתנה בעיקר לפי סוג הלקוח, גודל משלוח ומרחק נסיעה. שליח שעובד כ-8 שעות ביום (כולל שישי) יכול בקלות להרוויח 10,000 – 13,000 ₪ ברוטו. אם מדובר על שילוב עבודה בשבת ושעות הערב, המספרים יהיו גבוהים יותר, מכיוון שאלו שעות עם הרבה משלוחים מלקוחות פרטיים שמשלמים יותר.

הרווח כמובן תלוי בכלי הרכב שלכם, בשעות העבודה, בהוצאות שלכם ועוד כמה משתנים. אם אתם עובדים על אופניים, תקבלו משלוחים קצרים יותר עם מחיר נמוך יותר, אך לא יהיו לכם הוצאות על דלק, ביטוחים וכדומה. אם יש לכם קטנוע, תקבלו משלוחים עד 5 ק"ג ואם יש לכם רכב תקבלו משלוחים עד 15 ק"ג עם תשלום טיפה גבוה יותר, למרות שבעלי רכבים מקבלים גם כן משלוחים עד 5 ק"ג בדרך כלל. היתרון בקטנוע הוא שאין צורך לעמוד בפקקים בשעות העומס והיתרון ברכב הוא שניתן לקחת לפעמים חבילות גדולות יותר.

בגט דליברי, רוב הלקוחות לא נותנים טיפים. זאת מכיוון שישראלים רגילים לשלם טיפים על משלוחי אוכל, בעוד שבגט רוב המשלוחים אינם קשורים לאוכל. יחד עם זאת, כן תוכלו לקבל טיפים מדי פעם.

התנהלות בגט דליברי

גט דליברי מפעילה צ'אט תמיכה באפליקציה. לא מדובר ברובוט, אלה נציג אנושי שעונה לכם במהירות עד השעה 23:00. בכל בעיה שאתם נתקלים במהלך העבודה, לא תצטרכו לשבור את הראש לבד.

לגבי ביטול משלוח – אם הגעתם לנקודת איסוף, הלקוח ביטל את הנסיעה או שלא הצלחתם להשיג אותו, אתם מקבלים דמי ביטול בסך 14 ₪ עבור הנסיעה שלכם. אם הביטול נעשה מצד הלקוח לפני שהגעתם לנקודה ולפני שלחצתם על כפתור "הגעתי", תקבלו רק 6 ₪. אם הביטול נעשה תוך זמן קצר מאוד מרגע שקיבלתם את ההזמנה, אתם לא תקבלו תגמול גם אם יצאתם לכיוון.

אם אתם לוקחים משלוח של חברה ויש לכם מצב שהלקוח מבקש למסור את המשלוח לכתובת אחרת, תעדכנו את גט דרך הצ'אט. במקרה כזה בדרך כלל תקבלו תוספת תשלום רלוונטית עבור נסיעה לכתובת החדשה. אם אתם לוקחים קו של הרבה נקודות, יש לפעמים מצבים שלא ניתן לספק משלוח מסוים מכיוון שהלקוח לא עונה או לא נמצא בכתובת. במקרה כזה, בגט מוסיפים לכם נקודה נוספת להחזרה של המשלוח ואתם מקבלים תשלום על כך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *