איך לפתוח עסק שליחויות בארץ

פתיחה של עסק שליחויות בישראל צריכה להיעשות תוך הכרת השוק והבנת הצרכים המגוונים של הלקוחות בארץ. חשוב להבין כיצד להתנהל מהמחשבה על הקמת העסק ועד ליצירת מערך איכותי שיעמוד בדרישות הלקוח. לאחר מכן יש מספר מהלכים, שרובם טכניים אך חשוב להכיר אותם, הנדרשים לפתיחת עסק שליחויות בצורה מסודרת.

יש להחליט לאיזה קהל יעד פונים

לזהות את קהל היעד זה דבר חשוב ביותר אם רוצים לפתוח כל עסק שהוא בצורה ממוקדת בלי בזבוזי זמן וטעויות מיותרות. כדי לאפשר לעסק שליחויות להתחיל לפעול מיידית תוך צבירת לקוחות הולכת וגוברת, יש להחליט מי הוא קהל היעד על בסיס מספר שאלות חשובות כגון:

  • האם רוצים לבצע שליחויות בכל הארץ או רק באזור גיאוגרפי מסוים?
  • האם יש עניין להציע גם שליחויות מהיום להיום?
  • האם יבוצעו שליחויות רק לתחום מסוים כמו למשל מסירה משפטית עבור עורכי דין?
  • האם הרעיון של העסק הוא רק לספק מענה ממוקד לחברות היי טק או לגופים רפואיים?
  • האם יש כוונה להציע שליחויות בכל שעה של היממה?
  • האם רוצים לפנות רק ללקוחות עסקיים או רק ללקוחות פרטיים, או גם וגם?

זיהוי נקודות שימקדו את אופי העסק

לאחר שכל מי שמתכוון לפתוח עסק שליחויות בארץ שאל את עצמו לפחות חלק מהשאלות הנ”ל, חשוב מאוד לבצע עוד פעולה חשובה של בדיקה יסודית של השוק. הדבר אומר שיש לבדוק מספר דברים חשובים כדי להימנע מתחרות קשה מדי או ממיקום בעייתי עבור העסק.

בפועל, מדובר על בדיקה גיאוגרפית, אם נקרא לה כך, של האזור שבו רוצים לפתוח עסק שליחויות על מנת לראות אם וכמה מתחרים יש באזור, מה גודלם, איזו סוג של התמחות יש להם, והאם הם מציגים יתרון מיוחד שיקשה מאוד על העסק החדש להעביר לקוחות מסוימים מהם אליו.

בדיקת השוק כוללת גם את בדיקת התמחור של חברות השליחויות שפועלות באזור. אחרי הכול, המחיר התחרותי שמחפש לו כל סוג של לקוח, הוא כזה שצריך לשאוף אליו, אחרת אפשר לראות כיצד לקוחות חדשים לא ממש ירצו לעבור לעסק שזה עתה נפתח.

בנוסף, יש לנסות להכיר חוות דעת והמלצות על חברות שליחויות אחרות שכבר פועלות בשטח, וכמובן לנסות גם לאתר ביקורות שליליות שקבלו עסקי שליחויות כאלה ואחרים. כך ניתן לזהות נקודות תורפה וכך גם ניתן להבין אלו מהלכים נחושים יש לבצע כדי לעקוף חברה מומלצת.

הפעולות שיש לבצע בפתיחת עסק שליחויות

כעת נעבור לפעולות הטכניות, אם נקרא להן כך, שיש לבצע לאחר שמכירים את קהל היעד ואת המתחרים. חלק מהפעולות קבועות בחוק, חלק פשוטות לביצוע ואילו חלק מהן מורכבות יותר, אך כל פעולה חשובה על מנת ליצור מנגנון פעיל, יעיל, מאורגן, וכמובן חוקי.

  • יש לבחור את מיקום העסק מתוך הבנה שהוא צריך להיות נוח להוצאת משלוחים ונוח להגעת לקוחות.
  • יש להגיע לרשויות המס בישראל (בין אם לבד ובין דרך רואה חשבון) כדי לפתוח תיק של מס הכנסה ומע”מ, כמו גם תיק בביטוח לאומי במוסד לביטוח לאומי.
  • יש לשכור את מספר העובדים הדרוש לכל מחלקות העסק.
  • יש לרכוש כלי רכב למטרת השליחויות וניהול העסק.
  • יש לקבוע את המחירון הסופי של העסק לכל סוג של משלוח ולכל סוג של לקוח.
  • יש להתחיל לפרסם את העסק באמצעים השונים (מוחשיים ווירטואליים), כולל מהלכי מיתוג שיהפכו את העסק למוכר יותר.

יש להקים אתר אינטרנט שיאפשר היכרות טובה יותר עם העסק ויסביר לגבי אפשרויות המשלוח השונות, המחירים שלהם ויתרונות העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.