איך לבחור קטנוע לשליחויות

הקטנוע הוא חלק חשוב ובלתי נפרד משירותיה של חברת שליחויות. ההיצע הרב של קטנועים שמוצעים היום לכל דורש, מראה כיצד יש לשקלל בין נתונים שונים ביחס לצרכי העסק כדי ליהנות מתוספת משמעותית של כלי יעיל, מהיר, נוח ובטוח.

פונקציונאליות

נתחיל עם זה שאחד הדברים החשובים ביותר לגבי קטנוע לשליחויות הוא זה שנוגע בפונקציונאליות שלו. כלומר, שמעבר לנתוני מנוע וכיו’, יש לבדוק האם הקטנוע באמת יכול לעמוד במשימות הנדרשות. קטנוע שעליו ניתן יהיה להתקין ארגז בגודל מספק, שמותר בחוק ויאחסן זמנית את פריטי המשלוח השונים, יכול להספיק היטב לסוגי משלוחים רבים. כך, בנוסף לתא שמתחת לכסא, שמספיק בד”כ לציוד האישי של השליח, ניתן ליצור כלי יעיל מאוד למשך כל שעות העבודה.


בטיחות
משימתם של שליחים באזורים מסוימים ובערים שונות בישראל יכולה לעתים להיות דבר מאוד מסוכן בשל תנאי דרך קשים או תנועה מטורפת. לכן עניין בטיחותו של השליח הוא דבר חשוב, וניתן להגדיל את הבטיחות באמצעים שונים.

כך למשל, רכישת קטנוע לשליחויות שיהיה מצויד במערכת ABS המונעת נעילת גלגלים, תשרת את השליח, שלרוב עסוק בלא מעט דברים שקשורים למשלוח שלו, ולא ממש תמיד ערני לחלוטין למה שקורה מסביבו בכביש.

נוחות

יום העבודה של שליח יכול להיות תובעני מאוד מבחינת הנהיגה והלקוחות, אך הוא גם יכול להיות ארוך מאוד. אי לכך, חשוב עוד יותר למצוא קטנוע שיהיה כמה שיותר נוח. קטנוע שיודע לספוג היטב זעזועים בדרכים עירוניות, מאפשר תנוחה נוחה יותר לגב ולרגליים, ובאופן כללי מציג רמת הנדסת אנוש גבוהה של היצרן, יקל על כל שליח בכל משימה ובכל זמן של יום העבודה.

חשוב מאוד שחברות השליחויות ישימו דגש רב על עניין הנוחות, מאחר ושליח ערני יותר, הוא כמובן גם בטוח יותר בדרכים ויכול לסיים כל יום עבודה בשלום, אך הוא גם יעיל וממוקד יותר, ובכך נהנית החברה מעובד ששומר על בריאותו ומשרת היטב את המקום שבו הוא מועסק.

הוצאה כספית

עניין העלויות של קטנועים בישראל הוא לא דבר של מה בכך לא רק עבור אנשים פרטיים שרוצים לרכוש קטנוע, אלא באופן טבעי גם לחברות שרוצות לרכוש קטנועים לשליחויות. יש מספר שיקולים שצריכים לבחון אלו העוסקים בתחום השליחויות על מנת לזהות את העסקה הטובה ביותר עבורם.

  • קניית קטנוע חדש

מי שנחשב ל”עוסק מורשה” ברשות המיסים יראה כיצד ברגע שהוא קונה קטנוע חדש, הוא יכול לקבל החזר מע”מ עסקאות עליו (כמובן שהדבר יהיה כנגד הצגת חשבונית מס). דבר זה מציג מין הוזלה של רכישת הכלי, ואנו מציינים זאת כ”מין הוזלה”, כי במכירת האופנוע, רשות המיסים תדרוש את מע”מ התשומות שלה.

  • קניית קטנוע משומש

כאן יכול להיות שמדובר במשימה הרבה פחות פשוטה מאשר רכישת קטנוע חדש. זאת מאחר וגם אם מדובר בשוק גדול של קטנועים יד שנייה, עדיין יש לבדוק שהקילומטראז’ לא גבוה מדי, שהכלי טופל ברצינות במקום מקצועי, ושהוא אכן מתאים למשימות השליחויות השונות. אחרת, רכישה כזו שתגדיל את ההוצאות השוטפות בגלל תיקונים, שיפורים ותחזוקה מוגזמת שנדרשת.

  • האופציה של הליסינג

היום, גם ליסינג מוצע לאלו שעוסקים בתחום המשלוחים ומעוניינים שלא להשקיע ברכישת קטנוע לשליחויות או שהם מעוניינים להיעזר בקטנוע למשך פרק זמן מסוים. בין אם מדובר על ליסינג מימוני במחיר סביר, ובין אם מדובר על ליסינג תפעולי, שבו גם האחזקה מופקדת בידיה של חברת הליסינג, זו היא אופציה שכדאי לבדוק גם אותה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *